Dlaczego warto jeść mniszek lekarski?


6 powodów dla których warto jeść mniszek lekarski Mniszek lekarski jest źródłem witaminy A, z grupy B, C, E, K, kwasu foliowego (27 mg w 100 g) oraz minerałów:  wapnia (187 mg w 100 g), żelaza (3,1 mg w 100 g, więcej niż szpinak), fosforu, magnezu, potasu (aż 397 mg w 100 g), cynku, sodu.… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść mniszek lekarski?

Dlaczego warto jeść miód?


5 powodów dla których warto jeść miód Zawarte w miodzie cukry są dla organizmu lepiej przyswajalne niż inne, a poza tym miód to prawdziwa skarbnica witamin (A, B1,B2, B6, C, D, H, K, PP) i pierwiastków: magnez, wapń, sód, potas, fosfor, żelazo, miedź, krzem. Jednak, choć warto dodawać go do potraw i napojów, miód najlepiej… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść miód?

Dlaczego warto jeść chrzan?


4 powody dla których warto jeść chrzan Chrzan jest źródłem witamin: A, B1, B2, B3, B6, B9, C, E, K i minerałów: wapnia, żelaza, magnezu, fosforu, potasu, siarki, manganu, sodu i cynku. Działa przeciwzapalnie, łagodzi bóle stawów i przyspiesza przemianę materii. Najbardziej wartościowe są korzenie świeżo wykopane lub te przechowywane w temperaturze 2 stopni (na… Czytaj dalej Dlaczego warto jeść chrzan?