Jak obniżyć cholesterol bez leków?


Tak obniżysz cholesterol bez leków

1. Jabłka. Ten niedoceniany owoc kryje niezwykłe składniki, a chodzi o pektyny, rodzaj błonnika, który wyłapuje u usuwa z jelit związki zawierające cholesterol. Ponadto pektyny wiążą znajdujące się w przewodzie pokarmowym metale ciężkie i wspomagają usuwanie ich z organizmu. Zjadaj przynajmniej jedno jabłko dziennie.

2. Czosnek. Jest źródłem allicyny, aminokwasu, który wraz z innymi substancjami – ajoenem i garlicyną – pomaga obniżyć poziom cholesterolu nawet o 10%. Wystarczą dwa ząbki dziennie. Najlepiej surowe.

Nalewka czosnkowa na obniżenie cholesterolu

Możesz też przygotować nalewkę czosnkową: 3 główki czosnku zalej 1/4 l spirytusu i odstaw na 10 dni. Codziennie wstrząsaj. Stosuj 3 razy dziennie, zaczynając od jednej kropli dodanej do napoju (np. do kefiru). Przy każdym posiłku zwiększaj dawkę o jedna kroplę, aż dojdziesz do 25 kropel.

Uwaga! Kurację przeprowadzaj nie częściej niż raz w roku.

3. Olej lniany. Zażywaj 2 łyżki oleju lnianego dziennie na zimno. Dodawaj go do sałatek.

Uwaga! Olej ten nie nadaje się do smażenia, ponieważ podczas obróbki termicznej znikają wszystkie jego właściwości. Już po miesiącu stosowania poziom złego cholesterolu (LDL) zmniejszy się.

Proste wskazówki na każdy dzień

Co 2-3 dni jedz 3-4 orzechy włoskie lub migdały, które pomogą zmniejszyć poziom złego cholesterolu LDL, a zwiększyć poziom dobrego HDL.

Co drugi dzień zjedz 10 owoców suszonej żurawiny albo wypij szklankę soku z tych owoców.

Jedz codziennie 2 kostki ciemnej czekolady (minimum 65%). Cholesterol obniżają zawarte w kakao polifenole.

Usprawnij pracę jelit

Pomoże Ci w tym koktajl bananowy z dodatkiem płatków owsianych.

Składniki: szklanka mleka migdałowego (może być tez zwykłe), 1 dojrzały banan, 2 łyżki płatków owsianych, 2 krążki ananasa z puszki, łyżka masła orzechowego

Przygotowanie: płatki owsiane mocz w mleku przez 2 godziny. Dodaj pozostałe składniki i zmiksuj. Jeśli koktajl będzie zbyt gęsty, dolej jeszcze trochę mleka.

Uwaga! Płatki owsiane dostarczą Ci błonnika, witamin z grupy B oraz związków mineralnych, zwłaszcza magnezu i selenu. Przygotuj go 2 razy w tygodniu na śniadanie, np. zamiast kanapki.

Zregeneruj i wzmocnij wątrobę i drogi żółciowe…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.