Domowe metody na zaparcia


Domowe metody na zaparciaProste domowe metody na zaparcia

Są prawdziwą zmorą (szczególnie po 50. roku życia, kiedy metabolizm jest już spowolniony), a przy tym zaparcia są groźne, bo przyspieszają procesy starzenia, powodują m.in. uchyłki jelita grubego oraz hemoroidy. Nie można ich lekceważyć!

Uwaga! Brak regularnego wypróżnienia ma zły wpływ na samopoczucie.

Gimnastyka brzucha na zaparcia

Ruch robaczkowy leniwych jelit pobudzisz dzięki ty6m dwóm prostych ćwiczeniom:

1. Rozłóż koc. Połóż się na plecach, Ugnij nogi w kolanach i nieść je do góry. Obejmij je rękoma i przyciągnij do klatki piersiowej. Powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 10-15 razy.

2. Usiądź na podłodze. Ugnij lewą nogę i przyciągnij tak, by lwa stopa znalazła się obok prawego kolana. Podeprzyj się prawą ręką i skręć tułów w lewą stronę. Potrzymaj chwilę i powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie 10 razy. Wykonaj je potem na drugą stronę ciała.

Gorący wałek na zaparcia

Zapewnia szybką wizytę w toalecie. Będziesz potrzebował: 4 lniane ręczniki, ręcznik frotte, naczynie z ciepłą wodą.

Zwiń lniane ręczniki w ciasne rulony. zamocz je w ciepłej wodzie (ok. 45 st. C). Owiń wszystkie w ręcznik frotowy, tworząc wałek. Przyłóż go do brzucha i przez 10-15 minut delikatnie masuj brzuch. Kiedy wałek ostygnie, ponownie zwilż go ciepła wodą.

Uwaga! Masaż wykonuj okrągłymi ruchami, rysując na brzuchu koła. Zacznij od lewek strony (poniżej pępka). Potem prowadź w dół, przyciskając wałek mocniej do ciała i znów w górę.

Możesz także wykorzystać gumową piłeczkę, ale przedtem posmaruj skórę odrobiną oleju, by zmniejszyć tarcie.

Rabarbar na zaparcia

W sezonie warto przygotować sobie zapas kompotów lub musów z tego warzywa, Przydadzą się na później.

Obierz i pokrój łodygę rabarbaru. zalej szklanką wody i gotuj kilka minut. Osłodź małą łyżeczką miodu. Ciepły kompot wypij przed snem, rano pojawią się pozytywne efekty. Aby przyrządzić mus, łodygi oczyszczonego, pokrojonego rabarbaru zalej niewielką ilością wody i gotuj aż zmięknie. Zmiksuj, osłodź mała ilością cukru i przełóż do czystych słoików. Wekuj 10 minut. Potem łyżkę musu wymieszaj z ciepła wodą i wypij przed snem.

Jabłko i siemię lniane na zaparcia

Jabłka i siemię lniane są bogatym źródłem błonnika. Działają jak naturalna „miotła”, która oczyszcza przepełnione jelita.

Zmiel 2 łyżki siemienia i wymieszaj z utartym jabłkiem. Taka porcję zjedz rano, na czczo 20 minut przed  śniadaniem oraz tak samo przed kolacją. Stosuj mieszankę do czasu, aż unormuje się wypróżnianie. Możesz także połączyć 3 łyżki zmielonego siemienia z łyżeczką cukru trzcinowego. Przygotuj sobie zapas i przechowuj w lodówce. Zjedz 2 razy dziennie po czubatej łyżce mieszanki z jogurtem lub kefirem.

Olej lniany na zaparcia

Po kolacji na 2godziny przed snem zjadaj 2 łyżki ugotowanej kaszy pęczak, kuskusu lub płatków owsianych wymieszanych z łyżka oleju lnianego. Dla smaku możesz dodać świeżo mielony pieprz, słodką paprykę albo posiekaną natkę pietruszki.

Naturalna odtrutka: oczyszcza i odbudowuje przepracowaną wątrobę…

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.