Głodówka oczyszczająca przy bólach stawów


Głodówka oczyszczająca przy bólach stawów Gdy bolą Cię stawy… pomoże głodówka oczyszczająca…

Dla stawów najlepsza jest głodówka oczyszczająca trwająca 7-10 dni. Zmniejsza w organizmie stężenie związków, które wywołują stany zapalne. W efekcie stawy mniej bolą, zmniejsza się opuchlizna. Podczas głodówki możesz pić buliony warzywne (z natką pietruszki i czosnku), wywary z ziemniaków, soki z warzyw (buraków, marchwi, selera naciowego), a także herbatki ziołowe (np. z pokrzywy).

Uwaga! Jeśli uważasz, że jest to rozwiązanie dla Ciebie – skonsultuj się z lekarzem. Głodówek nie powinno się przeprowadzać samodzielnie.

Produkty zalecane przy bólach stawów

Jeżeli masz chore stawy powinieneś zjadać 50-70 dag warzyw i 30-50 dag owoców dziennie. Takie proporcje zapewnią organizmowi odpowiednią do walki z przewlekłym stanem zapalnym dawkę witamin, mikroelementów i antyoksydantów. Wskazane są: marchewki, kapusta, ogórki, por, brokuły (obecny w nich sulforafan blokuje produkcję enzymu niszczącego chrząstkę stawową. Z owoców najcenniejsze są: jagody, żurawina, truskawki (również mrożone), cytrusy, owoce dzikiej róży, maliny.

Fasola, soczewica, cieciorka i soja dostarczą Ci białka i wielu składników o właściwościach przeciwzapalnych. Olej lniany, rzepakowy i oliwa z oliwek – są źródłem cennego kwasu omega-3 i witaminy E, która działa przeciwzapalnie. Orzechy i nasiona są źródłem jednonienasyconych kwasów tłuszczowych (MUFA), które podobnie jak kwasy omega-3, wykazują działanie przeciwzapalne. Stanowią także bardzo dobre źródło białka.

Nie możesz zapomnieć o rybach. Stawom sprzyja dieta bogata w nienasycone kwasy omega-3 i omega-6, które mają silne działanie przeciwzapalne. Dostarczają też witaminę D, która ułatwia przyswajanie wapnia i też działa przeciwzapalnie. Odpowiednie stężenie tych kwasów wpływa na zmniejszenie bólu, obrzęków i sztywności stawów. Najlepszym ich źródłem są ryby morskie: tuńczyk, łosoś, śledź, sardynki, makrela, halibut.

Uwaga! Przeprowadzone badania potwierdziły, ze spożywanie tłustych ryb co najmniej 2 razy w tygodniu (w ilości około 80-120 g) ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia objawów i rozwoju choroby. Gdy nie możesz systematycznie zapewnić sobie takiej dawki ryb, pomyśl (konsultując to z lekarzem) o suplementacji kwasami nienasyconymi.

Tego unikaj przy bólach stawów

Ogranicz jedzenie produktów, które zawierają histaminę, która pogłębia kłopoty ze stawami. Spore ilości tego związku znajdują się w wołowinie i wieprzowinie, a także warzywach: szpinaku, bakłażanach i pomidorach. Znajdziesz ją również w owocach: gruszkach i ananasach.

Bogatym źródłem histaminy są owoce morza, pokarmy fermentujące (kiszonki), długo dojrzewające, np sery, suszone i wędzone mięsa.

Nie jedz w nadmiarze produktów bogatych w tłuszcze nasycone, czyli mięsa, wędlin, serów żółtych. Unikaj tłuszczów typu trans.

Ostrożnie z czekoladą, która nasila wydzielanie histaminy.

Uwaga! Nie używaj soli – zatrzymuje ona wodę w organizmie, zwiększa obrzęki, które ograniczają ruchomość, stawów.

Dieta wegańska przy bólach stawów to jest to!

Jedzenie samych warzyw i owoców znacznie obniża w organizmie stężenie substancji pogłębiających chorobę: cytokin, leukotrienów i interleukin. Polecany jest też sposób odżywiania preferowany w rejonie Morza Śródziemnego, który oparty jest na dużej ilości warzyw, ryb, nieprzetworzonych węglowodanów i oliwy.

Używaj kurkumy i imbiru. Obie przyprawy wspomagają leczenie stanów zapalnych i łagodzą związany z nimi ból.

W jaki sposób możesz łatwo zmienić tradycyjne potrawy na wegańskie?

Kliknij i sprawdź»

Miłego dnia 😉

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.