Naturalne metody na zaparcia – co pomaga na zaparcia?


Za tydzień od dziś będziesz mógł odetchnąć z ulgą:

 

„Uff, moje zaparcia wreszcie odeszły!”

 

zaparciaZaparcia – to problem, który dotyka coraz szerszą grupę osób. Jest to wynik nie tylko niezdrowego trybu życia, ale też nieregularnego i niezdrowego odżywiania.

Uwaga! Regularne zaparcia oraz problemy z wypróżnianiem mogą doprowadzić do bardzo poważnych komplikacji ze zdrowiem.

Problemy zaparciowe są wynikiem przede wszystkim spożywania pokarmów, które mają za mało błonnika i pojawiają się też u osób, które nie tylko spożywają niewielkie ilości płynów, ale prowadzą też siedzący tryb życia.

Dobra przemiana materii jest nierozłącznie związana z ruchem oraz aktywnością fizyczną.

Inne powody zaparć

Są to:

  • zwężenie światłą jelit poprzez naciek nowotworowy,
  • ucisk z zewnątrz, blizny,
  • stres,
  • zatrucia pokarmowe
  • stres.

Domowe sposoby na zaparcia

Najbardziej popularne metody walki z zaparciami, to leki przeczyszczające, które można kupić w aptece bez recepty.

Uwaga! Zażywanie tych leków należy skonsultować z lekarzem.

Domowe sposoby na zaparcia, to przede wszystkim produkty, które są bogatym źródłem naturalnego błonnika:

  • suszone śliwki, morele, jabłka orzechy.

Do tego trzeba dołączyć jeszcze buraki, które posiadają wiele cennego błonnika i doskonale radzą sobie nie tylko z zaparciami, ale też z uczuciem wzdęcia.

Na pobudzenie pracy jelit dobrze robi picie wywaru z siemienia lnianego, a lecytyna w nim zawarta dodatkowo zmniejsza ciśnienie krwi i stężenie cholesterolu.

Nie można tutaj zapominać o kaszy, która pomaga usunąć dolegliwości związane z zaparciem (ból brzucha, uczucie ciężkości).

Należy też pamiętać o preparatach ziołowych, a więc herbatach i naparach, które pomagają w walce z zaparciami.

Są to:

  • rumianek, kminek, mięta i lukrecja.

Uwaga! Stosowanie preparatów ziołowych także należy uzgodnić z lekarzem.

Bardzo ważna jest też aktywność fizyczna – codzienne spacery, jazda na rowerze lub kilkunastominutowa gimnastyka.

Dieta antyzaparciowa

Celem tej diety jest regulacja defekacji bez uciekania się do środków farmakologicznych. Dieta ta zawiera zwiększoną ilość nie trawionych w przewodzie pokarmowym człowieka „błonnika” polisacharydów roślinnych (błonnika, pektyn, gum, hemicelulozy, ligniny). Dzienna dawka w diecie zdrowego człowieka powinno zawierać około 40 g tych związków.

Charakterystyczne dla diety bogatoresztkowej (antyzaparciowej) jest zwiększona ilością tych substancji (50-70 g dziennie). Oprócz stosowania tej diety w zaparciach stosuje się ją także w profilaktyce zespołu jelita drażliwego, powstawania uchyłków jelita grubego i raka jelita grubego, zapobieganiu rozwojowi miażdżycy, kamicy żółciowej, cukrzycy i otyłości powodowanej przez przejadanie się pokarmami wysokokalorycznymi, pozbawionymi składników bogato resztkowych.

Jedną z głównych przyczyn rozwoju metabolicznych chorób cywilizacyjnych jest żywienie się pokarmami wysoko oczyszczonymi. Natomiast polisacharydy roślinne dostarczane z pokarmem, stanowiąc masę wypełniającą w przewodzie pokarmowym, zwiększają ilość wody w treści jelitowej, wchłaniają kancerogeny powstające w jelicie grubym z rozkładu kwasów żółciowych i przyspieszają ich wydalanie. Błonnik zmniejsza również stężenie cholesterolu, trójglicerydów i glukozy.

Produkty zalecane w diecie antyzaparciowej

Można jeść:

  • Mleko odtłuszczone świeże i zsiadłe, kefir i jogurt,
  • Chudy twaróg i biały ser,
  • Białka jajek, żółtka tylko w ograniczonych ilościach,
  • Mięso chude: cielęcina, wołowina, konina, królik, kurczaki, indyk, gołąb
  • Dorsz, karmazyn, sandacz, szczupak, lin, leszcz, karaś,
  • Chuda szynka i polędwica, mięso w galarecie,
  • Chuda śmietana, oleje roślinne: słonecznikowe, rzepakowe, sojowe, oliwa – w ograniczonych ilościach,
  • Ziemniaki gotowane i pieczone, puree,
  • Wszystkie warzywa i owoce,
  • Powidła, cukier, syropy, dżemy, galaretki, landrynki, dropsy, miód,
  • Liście laurowe, ziele angielskie, wanilia, cynamon, sól, sok z cytryny,
  • Odtłuszczone mleko, maślanka, serwatka, napary z ziół, słaba herbata, słaba kawa zbożowa,
  • Masło w ograniczonych ilościach, twaróg i ser z odtłuszczonego mleka,
  • Zupy na wywarach z włoszczyzny, jarzynowe, krupniki, mleczne, owocowe,
  • Potrawy mięsne duszone, smażone bez tłuszczu,
  • Surówki, soki, gotowane warzywa,
  • Desery owocowe, kompoty, galaretki, budynie.

Produkty zakazane w diecie antyzaparciowej

Nie można jeść:

  • Pieczywa o małej zawartości błonnika, świeże: jasne, pszenne, chleb razowy na miodzie,
  • Mąka pszenna wysokiego przemiału, kukurydziana, ziemniaczana,
  • Mleko tłuste, kefir, jogurt,
  • Inne sery,
  • Duże ilości żółtek,
  • Baranina, wieprzowina, podroby, dziczyzna, kaczki, gęsi, tłuste ryby,
  • Pasztety, tłuste wędliny,
  • Masło solone,
  • Tłusta śmietana,
  • Frytki, smażone, placki ziemniaczane,
  • Słodycze, alkohol, czekolada, pralinki, cukierki, ciastka, konfitury,
  • Alkohol, kakao, płynna czekolada, mocna kawa i herbata,
  • Zupy na tłustych wywarach,
  • Potrawy smażone, pieczone,
  • Torty, kremy cukiernicze, bita śmietana, lody, ciastka, kisiele.

Eksperci Ujawniają Jak Pozbyć Się Zaparć w 5 Dni, Trzema Prostymi Metodami…

Kliknij i sprawdź»

 Miłego dnia😉

4 thoughts on “Naturalne metody na zaparcia – co pomaga na zaparcia?

  1. A mi na zaparcia także pomógł Błonnik Witalny. Piję go przez 3 miesiące potem robię odstęp i ponownie piję. Kuracja jest prosta bo można te naturalne ziarenka dodać do wody, soku, jogurtu albo zupy. Polecam wszystkim co mają problem z zapraciami. mi one pomogły bardzo szybko. Już po tygodniu zaczęłam regularnie się wypróżniać. A do tego tak ogólnie poprawiło się moje trawienie.

    Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s